BTV-tool in nieuw kleedje: digitaler en gebruiksvriendelijker dan ooit

02 september 2019
Teaser: 

Op het Vastgoedcongres 2018 kondigden CIB Vlaanderen en Oris het begin aan van een reeks digitale werven waarmee we de vastgoedmakelaar van morgen willen faciliteren. En belofte maakt schuld. Met de vernieuwde BTV-tool zetten we een nieuwe stap in de digitale wereld. De tool is voortaan nog gebruiksvriendelijker, digitaler dan ooit en vooral nog meer gemaakt op maat van de vastgoedmakelaars en syndici onder ons. Net zoals nu al het geval is, zal je als CIB-lid ook in de toekomst van de specifieke BTV-ledenvoordelen kunnen genieten. Ontdek hieronder de voordelen van de nieuwe BTV-tool in een notendop.

Online bestellen en in real-time opvolgen van de bestelstatus

Je kan voortaan meerdere keuringen op eenzelfde adres in één beweging bestellen via het online winkelmandje. Let wel: eens je de bestelling bevestigt, is deze definitief en kan ze niet meer geannuleerd worden. Net zoals bij een bol.com kan je in real-time nagaan in welke fase jouw bestelling zit. Is ze geaccepteerd door BTV, is ze al ingepland, werd ze uitgevoerd, … ? Een pak handiger dan telefonisch te moeten bestellen en opvolgen. Bovendien kan je de klant ook op elk moment onmiddellijk een antwoord geven over de status van de bestelling.

 

Vereenvoudigde en versnelde bestel- en facturatieflow

Niet alleen de bestelling maar ook de betaling wordt eenvoudiger. Die wordt voortaan geregeld via de wallet. Gedaan dus met aparte facturen en het opvolgen van betalingen. Dankzij het wallet systeem wordt ook deze flow gebruiksvriendelijker en administratief eenvoudiger. Transactiebons en facturen zijn online beschikbaar.

 

Centraal beheer van aanvragen en offertes

Ook het aanvragen van offertes voor specifieke opdrachten kan je via de nieuwe BTV-tool regelen. Nadien kan je de status van de offerte online opvolgen tot het moment waarop de offerte binnenkomt.

 

Ontvangst van keuringsrapporten

Keuringsrapporten worden voortaan online bezorgd via de BTV-tool waardoor de aflevering een pak sneller verloopt. In de tool vind je een centraal “register” van alle bestelde keuringsrapporten en je hebt toegang tot de volledige historiek.

 

Integratie met RealSmart

Binnenkort zal je ook vanuit je verkoop/verhuurdossier in RealSmart een bestelling kunnen plaatsen. De gegevens van het pand moeten niet opnieuw ingevoerd worden, en je kan er de status opvolgen (net zoals bij de andere attesten). Het uiteindelijke keuringsrapport komt dan automatisch terecht in het juiste dossier én is ook voorzien van metadata. De gegevens uit de rapporten kunnen zo automatisch overgenomen worden in de modeldocumenten (bvb EPC info in het compromis). Gedaan dus met aparte aanvragen, het inscannen of uploaden van documenten in software. Dankzij de koppeling met je CRM stromen de documenten ook automatisch door naar je CRM.

 

Uitgebreid productgamma

Dit nieuwe platform is ook toekomstgericht gebouwd en laat toe om snel bijkomende functionaliteiten of aanpassingen te voorzien. Denken we maar aan het toevoegen van nieuwe of aangepaste producten.

 

Vragen rond de nieuwe BTV-tool? Contacteer je ledenconsulent

Kust en Antwerpen - Sven De Vuyst | sven.de.vuyst@cib.be | 0491 11 95 88
West- en Oost-Vlaanderen- Ernst-Jan Driezen | ernst.driezen@cib.be | 0479 39 80 52
Vlaams-Brabant Brussel en Limburg- Michel Engelbosch | michel.engelbosch@cib.be | 0473 83 97 61

 

 

Share: